Ministerstvo dopravy a Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR, který vypracoval odborný posudek příčin sesuvu, se společně v úterý 28. června 2016 na tiskové konferenci shodli, že zbývající část dálnice D8 může vést nestabilním územím kolem lomu Dobkovičky. Podstatné nyní bude zajištění celého území monitoringem širšího území a zajištění hloubkového odvodnění. O objektivní odpovědnosti za sesuv bude nyní rozhodovat soud. Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří bude dokončen podle plánu, předběžný termín je 16. prosince.
Podle závěrů dostupných analýz a studií byly příčinami vzniku sesuvu v červnu 2013 nadměrné srážky v kombinaci s přetížením kamenolomu a jeho nedostatečné odvodnění. V daném území mohou podle analýz hrozit další sesuvy. Proto nyní Ředitelství silnic a dálnic provádí průzkum a monitoring širšího sesuvného území a buduje hloubkové odvodnění, které má zajistit zlepšení poměrů v místě možného sesuvu.